MDF در مقابل چوب جامد: چه چیزی برای درهای کابینت شما بهتر است؟

در حالی که خرید کابینت آشپزخانه (یا هر نوع کابینت برای آن) ، صاحبان خانه معمولاً انتخاب بین MDF و وود را متعجب می کنند. تصور رایج این است که چوب جامد از MDF قوی تر و محکم تر است که بسیاری از آنها جایگزین ارزان تر و براق کننده چوب جامد هستند. با این حال ، واقعیت این است که هر دو چوب جامد و MDF جوانب مثبت و منفی خود را دارند ، که خریداران قبل از تصمیم گیری در مورد کابینت های نوسازی آشپزخانه خود باید عامل آن باشند. در این پست ، در مورد موارد مختلف استفاده از چوب جامد و موارد ام دی اف agt و در آخر اینکه ، در هنگام خرید کابینت آشپزخانه ، کدام یک را ترجیح می دهید صحبت خواهیم کرد
MDF در مقابل چوب جامد
از نظر غیر عادی ، چوب جامد در واقع چوب طبیعی است در حالی که ورق هایگلاس agt به عنوان "چوب مهندسی" طبقه بندی می شود. در حقیقت ، چوب مهندسی شده ترکیبی از چوب قرمز ، الیاف ، روکش ، رزین و چسب است. در بیشتر مواقع ، چوب جامد در درجه اول برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که از MDF برای اجزای خاصی مانند تابلوهای مرکز درب استفاده می شود. اگر این مسئله نتیجه گیری می کند که MDF نسبت به چوب جامد پایین است ، اسب های خود را نگه دارید. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا سازندگان کابینت از MDF برای محصولات خاص کابینت استفاده می کنند.
چرا چوب جامد در کابینت های آشپزخانه استفاده می شود
دلایل قانع کننده زیادی وجود دارد که چوب جامد به عنوان گزینه اصلی برای ساخت کابینت انتخاب می شود. در اینجا برخی از دلایل ذکر شده است.
 
قدرت و دوام
بدون شک چوب جامد بسیار مستحکم و محکم است و همین امر باعث می شود که برای ساخت مبلمان انتخابی قانع کننده باشد. مبلمان چوبی جامد دهه ها بدون هیاهو به طول می انجامد و به همین دلیل است که از همه جا از آسمان خراش ها گرفته تا پل ها استفاده می شود. با این حال ، تمام چوبهای جامد به طور یکسان ساخته نشده اند - برای مثال ، بلوط قوی تر است و احتمالاً طولانی تر از مثلاً ceda است
زیبایی شناسی
وقتی صحبت از زیبایی شناسی می شود ، چوب جامد برای هیچ یک دوم نیست. آنچه در واقع چوب چوب جامد را از بقیه متمایز می کند دانه ها و الگوهای زیبا آن است. درست همانطور که مواد چوب جامد مختلف از دوام مختلفی برخوردار هستند ، در زیبایی شناسی نیز تفاوت دارند. به عنوان مثال ، بلوط سفید زیباتر است (از این رو ، محبوبیت بیشتری در استفاده دارد) از این که بلوط را بخوانید حتی اگر دومی قوی تر باشد.
 
سفارشی سازی
جدا از قوی و زیبا بودن ، چوب جامد امکان سفارشی سازی فراوان را فراهم می کند که این امر باعث می شود برنده در ساخت کابینت شوید. چوب جامد در دسترس بودن در طیف گسترده ای از اندازه ، شکل ، پایان ، و رنگ ، سازندگان را قادر می سازد کابینت هایی بسازند که محکم و زیبا باشند.
 
ارزش
با توجه به مزایای بارز و برداشت های غالب از چوب جامد نسبت به MDF ، به نظر می رسد که ارزش بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. اگر صاحب خانه هستید و به دنبال قیمت گذاری بهتر ملک خود هستید ، برای بهبود ارزش درک شده ، عناصر چوب جامد را اضافه کنید.