ام دی اف چیست؟

فایبر گلاس با ضخامت متوسط MDF نوعی از چوب مهندسی شده است که از پانل های نازک ساخته شده از الیاف چوب ، موم و رزین تشکیل شده است. این یکی از محبوب ترین (و ارزان ترین) گزینه های دیگر برای چوب جامد با سهم خود در جوانب مثبت و منفی است. عموماً از نظر تخته سه لا به دلیل قوی تر و متراکم تر بودن ، MDF را به دلیل کاربردهای گسترده و دوام در محصولات گسترده ای از محصولات کابینت می توان یافت.
 
کابینت های چوب توس غنی هستند
 
تابلوهای MDF نیز مانند هر چوب جامد می توانند از نظر اندازه ، نوع چسب چگالی و میزان رطوبت متفاوت باشند. به عنوان یک قاعده شست ، تخته های MDF ضخیم تر و متراکم تر به نظر می رسد که پرهزینه تر باشند
درب کابینه MDF جوانب مثبت و منفی
صاحبان خانه که به دنبال جایگزینی ارزان تر برای چوب جامد هستند ، ضمن تمرکز روی استحکام و مقاومت ، همیشه MDF را گزینه ای قانع کننده برای مبلمان ، به خصوص کابینت های آشپزخانه می دانند. بیایید به مزایای انتخاب MDF نسبت به انواع دیگر چوبهای مهندسی شده نگاهی بیندازیم.
مقاومت در برابر خط و خش
بر خلاف چوب جامد ، ساختار معمول صفحه MDF ، تحت تأثیر نوسانات شدید دما و رطوبت ، پیچ و خم نمی کند. این اصلی ترین دلایلی است که ما از MDF به عنوان پانل های درهای مرکز در کلیه کابینت های ما در Maplevilles استفاده می کنیم.
 
پایان صاف
از ذرات ریز ساخته شده ، MDF هیچ دانه قابل توجهی که معمولاً در جنگل های جامد یافت می شود ، ندارد. در نتیجه ، آنها بعد از اعمال رنگ ، یک سطح صاف و نرم تر دارند. مجدداً ، این امر باعث می شود MDF بر روی تابلوهای درهای کابینت برنده شود.
سفارشی سازی آسان
درب های کابینت آشپزخانه در طیف گسترده ای از سبک ها از قبیل درهای ورودی شاکر (مخصوصاً در کابینت های سبک شاکر) ، درب های تخته ای تخت ، درب های بلند و غیره ارائه می شود. از آنجا که تخته های MDF قابل انعطاف هستند ، بر اساس انواع درب ها ، برش ، مته و سفارشی سازی آنها آسان است.
 
مقاومت بالا در برابر آب
هنگامی که مقاومت در برابر آب به میان می آید ، MDF بسیار عالی عمل می کند. در حقیقت ، بعضی از تخته های MDF مخصوص کابینت های حمام ساخته شده اند و از نظر مقاومت در برابر آب فوق العاده ای هستند.
جایگزین ارزان تر
احتمالاً تخته های MDF ارزان تر از چوب های جامد هستند. با نگهداری مناسب ، تخته های MDF می توانند تا زمانی که برخی از چوب های جامد دوام دارند.